Nauczyciele Biologii:


Adam Sowiński
Paweł Stańczak




Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 dysponuje bardzo dobrze wyposażoną, bogatą w środki dydaktyczne pracownią biologiczną. O jej estetyczny wygląd, atrakcyjne pomoce do nauki biologii, eksponaty i hodowle biologiczne systematycznie dbają nauczyciele biologii: mgr Paweł Stańczak i mgr Ewa Kucharska wraz z uczniami klas biologiczno- chemicznych. Dysponujemy sprzętem laboratoryjnym i mikroskopami w tym video- mikroskopem umożliwiającymi prowadzenie licznych, atrakcyjnych obserwacji, doświadczeń i eksperymentów. Pracownia biologiczna posiada bardzo bogatą bibliotekę Wiedzy o Zdrowiu Człowieka, z której korzystają nauczyciele i uczniowie ZSP Nr 3.

Nasze pracownie

 

Cele i założenia KOŁA BIOLOGICZNEGO:

 

  1. Rozwija zainteresowania przyrodnicze i biologiczne młodzieży
  2. Przygotowuje do egzaminu maturalnego z biologii
  3. Bierze czynny udział w olimpiadach, konkursach biologicznych, ekologicznych, zdrowotnych organizowanych na terenie szkoły i poza nią
  4. Systematycznie redaguje gazetki w pracowni biologicznej i na szklnym korytarzu
  5. Sprawuje opiekę nad klasopracownią biologiczną
  6. Prowadzi hodowle, doświadczenia i obserwacje biologiczne, prace badawcze
  7. Doskonali technikę mikroskopowania
  8. Konserwacja i wykonanie pomocy dydaktycznych - plansze poglądowe, foliogramy, okazy naturalne, gabloty, zielniki
  9. Pozwala na pełniejszą popularyzację wiedzy biologicznej przez organizowanie seminariów, wystaw przyrodniczych.
  10. Uczy samodzielnego wnioskowania, formułowania problemów badawczych i hipotez biologicznych
  11. Umożliwia uczniom projektowanie i prowadzenie obserwacji i doświadczeń biologicznych sprzyjających lepszemu poznaniu i zrozumieniu procesów życiowych organizmów
  12. Rozwijanie odpowiedzialności za działania podejmowane w najbliższym środowisku
  13. Pozwala na gromadzenie, integrowanie, opracowywanie wiedzy z różnych dziedzin niezbędnej do wyjaśniania procesów życiowych
  14. Organizuje wycieczki turystyczne i wyjścia terenowe
  15. Prowadzi zajęcia teoretyczne i praktyczne z fotografii przyrodniczej
  16. Uczniowie w ramach koła biologicznego porządkują i rozszerzają swoją wiedzę biologiczną. Wykonują eksperymenty i analizują ich wyniki. Rozwiązują zadania przygotowując się do nowej matury (tj. konstruują tabele, wykresy, schematy). Rozwijają swoje umiejętności i wiadomości o dodatkową literaturę: książki, czasopisma, filmy i programy komputerowe
  17. Program koła umożliwia uczniom poszerzanie wiedzy biologicznej, wdraża do samodzielnej pracy, wpływa na kształtowanie postawy proekologicznej.
  18. Integracja wiedzy z różnych dziedzin, rozszerzanie wiadomości z lekcji biologii.
  19. Uzyskanie świadomości zagrożeń cywilizacyjnych wynikających z ingerencji człowieka w przyrodę ożywioną i nieożywioną. Poznanie procesów globalizacyjnych gospodarki.



Opiekun koła
mgr Paweł Stańczak
nauczyciel biologii